Tjugoandra maj

Vad har jag och Påve Hadrianus IV gemensamt? 

Om någon har gissat rätt på detta så är ni overkligt duktiga för det vi båda delar är att vi lidit av acute peritonsillar abscess. Detta innebär att jag har en varböld som växer bakom min halsmandel, men den har gömt sig lite när jag hade streptockoker. Listigt. Nu har jag fått en spruta i stjärten och skitstark antibiotika som kanske ska göra så att jag kan undvika att behöva åka in på operation och skära upp det. Jag har 24 timmar på mig att bli bättre annars blir det sjukan, men den lilla indiska läkaren verkade optemistisk. Modern här i familjens far äger tydligen ett företag som jobbar med att hyra ut ambulanser till sjukhus så jag kunde få åka en sån in och slippa all kö i alla fall. 

Jag mår ganska bra nu när jag fått rätt starka smärtstillande, men jag är ändå lite oroad över att försäkringen inte kommer täcka kostnaderna som jag lägger ut. Känns som att det rinner ut ganska mycket pengar nu, och det vore väl bättre ifall det var var (hehe) från min böld i stället. Det hade allt varit bra snuskigt. Men det är väl som jag brukar säga: "hellre mitt egna var än någon annans"©

Motagningen dit vi åkte var en riktig fest i mänskligt dekadens. Folk som hade på sig pjamasbyxor och foppatofflor mitt på ljusa dagen ute bland folk var mer regel än undantag, för att inte börja tala om tatueringarna som alla verkade ha. De flesta verkade vara gjorda med en vässad bläckpenna på baksidan av en bensinstation. Det var lite snuskigt. En annan lustig iaktagelse som jag gjorde var att de flesta antagligen var väldigt överviktiga eller verkade underviktiga. Inget mellanting. Och så ska det ju inte vara. Tycker jag.

Jag har dessvärre inga roliga bilder på min böld, men läkaren verkade imponerad, så det gör det lite mer värt det. Snart är jag under 80 kg för första gången sedan 2004, inte kul. 

Jag tycker att det här är en jävligt snygg sak som man borde ha på sin cykel, även ifall jag i princip aldrig dricker vin. Den borde sälja bra om någon känner för att ta tag i ett projekt såhär inför sommaren. Man kan ju trots allt ha både rött vin, vitt vin, rosevin och en massa andra flaskor.




Kommentarer
Postat av: Malin

Ring pappa och fa hans amex detaljer och glid pa den forsakringen istallet?

Postat av: Martin

Jag har ju två försäkringar här redan som jag betalt för så det borde gå att lösa på något sätt.

2012-05-22 @ 21:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0