Tillbaks i Staterna

Nu är jag så tillbaks här i fina lilla Wilmington, och här är det GOTT! Sol och en 15 (om man får vara optemistisk) grader. Dagen då vi kom var jag och Anton ute och spelade boll på konstgräset, och som vi gjorde det. Solen stekte och det bjöds på riktig underhållning. Det var som en genomsnittlig dag i juni i Sverige med andra ord. Vi fortsatte dagen med att åka lite långboard. 



Och sen åkte vi till Walmart tillsammans med Marie från Burträsk som tyckte att det var skönt att komma undan alla isbjörnar och renar. Där skaffade vi lite proviant inför läsåret. 


"Det är ju ändå lördag!?" sa tog hon upp sin andra burk. 

Igår så var det också ganska soligt och det blev lite mycket för lille Anton som är från Öckerö, där man har regn och blåst 350 dagar om året, så han fick skyla sig lite. 


Kilona bara rasar här. Kommer vara i strandform innan januari är slut om jag håller det här tempot, vilket kan vara bra om vädret bara blir bättre from this point.
Min mustasch har tagit en obehaglig vändning, då den är väldigt ljus, förutom under näsan där den är betydligt mörkare vilket får den att se ut som...ja. Vi kan väl nöja oss med att säga att det är rätt långt till höger på den här bilden.  http://i.imgur.com/7QaqG.jpg

Jag blev med i All Ohios tredjelag vilket är ganska kul, men inte på något sätt något att vara väldigt nöjd över. Men bra att få ett mått på vilken nivå man ligger på inför nästa säsong, men då ska det bli förstalaget istället. 

Nu ska jag väl fortsätta plugga lite. Jag har börjat läsa spanska igen vilket är ganska kul, och alla amerikanerna i den lilla klassen låter mer amerikanska än när de ens pratar engelska. Jag låter mycket möjligt som en riktig svensk också, så vet inte hur mycket jag ska skratta.

Jag studerar mer än gärna till den här låten, riktigt bra!
Nneka – Heartbeat - Chase & Status We Just Bought A Guitar Mix

Och eftersom jag vet att Maxi följer bloggen slaviskt så vill jag hälsa från alla, men speciellt mattanten Nancy och Big Mike!


Kommentarer
Postat av: Eskil P

Riktigt bra inlägg. Rolig skäggbild. Och du. Lycka till med träningen. Har iofs alltid tyckt att du gör dig bra i lite kagge.

2012-01-12 @ 10:25:05
URL: http://www.youtube.com/eskilp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0