Kalla bananer

Min mustach är nu inne på sin åttonde vecka, och den börjar bli väldigt tät och fin. Resultater är något som Simon T och Sahand K skulle kunna uppnå på någon dag i och för sig, men jag vill inte tro att det är en tävling utan mer utav en livsnjutargrej. 


Det var en konstutställning här på skolan här om dagen. Idel storslagna verk så som denna tavla här nedan.


Så vad kostar då denna moderna Mona Lisa kan man fråga sig själv? 



Det var ju inte så farligt, bara 140.000 kronor. Det som jag frågar mig själv då är, ifall denna konstnär nu har tagit sig vidare från det lite mer illustrativa planet där man bara målar av vad man ser till att ha stigit till det mer emotionella stadiet då man likt Monet tolkar vad man känner, och mindre utav vad man ser. Jag antar att det tordes vara den naturliga vägen att ta, börja från grunden och sedan arbeta sig uppåt. 

Men tittar man på den där jävla tavlan, då inser man vilken skit det är. Eftersom dess titel "Microbil Landscape-Angler" visar tvärt om på att konstnären suttit och rutat av vad han sett i ett mikroskop. Och fult blev det också. Men genom att sätta ett högt  pris på tavlan,tror han sig driv upp intresset. Och det finns nog väldigt många som faktiskt inte vet mycket om konst (och jag är givetvis en utav dem, väntar vi 200 år så kanske detta anses storartat) som tittar på prislappen och antar att det här är ett mästerverk. 

Fast, å andra sidan, man kan väl tänka som så att man betalar för statusen som det ger att köpa något dyrt, precis som ifall man skulle få för sig att köpa ett par Gucci-glajor. 



Men är det fallet verkligen aplicerbart på den där tavlan, då konstnären är totalt okänd, och ingen vet vem det är. I think not. Varför jag tror att den här konstnären kommer dö ut, i bästa Darwinistiska anda. 

Imorgon så ska jag äta middag med en Oscarsvinnare. Det ska bli spännande. För honom. Höhöhö. Ric O'Barry heter han och gillar delfiner jätte, jätte, jättemycket.

Min kyl är på tok för kall så mina bananer blir stenhårda vart jag än lägger dem. Det är segt. Här nedan är en annan kall banan.


Och för att avsluta denna bloggfest, här är ett bra band. Young the Giant

Kommentarer
Postat av: Emil

håller med, konsthype är konstigt. Vad tror du vi skulle kunna sälja teckningen vi gjorde i kyrkans barntimme för? Föreställande kyrktornet, och en besvärad gubbe som håller för öronen och säger "fa-an vad högt!"... Där snackar vi äkta konstvärde. Finns dock en risk att anna-lena brände upp den.

2012-01-24 @ 19:16:09
Postat av: Anonym

HAHA KUUUUUUUUUUUL! jag tyckte också att tavlan var ful.

2012-01-26 @ 23:48:54
URL: http://crazacoolfun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0