Hejhej

Å hej å hå. 

Nu var det ju ett tag sedan jag skrev så jag bävar lite inför den monumentala uppgift som ligger framför mig i och med detta mastodontinlägg som jag är färd att skriva. Men det blir kul!

Här är allt bra. Eller allt och allt, vädret är ju i alla fall bra, jag tror att vi nöjer oss med det till en början. Här har vi Anton som tycker att det är skönt att slippa Göterborgs regn och fisk.


Och här är jag som inte vill vara sämre utan lapar i mig sol som en katt lapar mjölk. Typ. Eller något.



Vi har spelat HELA fyra matcher sedan jag skrev senast. Två i serien och två rankingmatch varav den ena som ägde rum så sent som igår. Första matchen så mötte vi en skola som heter Mount Union. De har en riktigt, riktigt slak sabel som sin logga. Inga höga poäng där inte.

Vi spelade ganska risigt och släpper in en boll i 89:e så att vi får pisk med 0-1. Att jag fick en ass på deras mål gör väl inte saken bättre direkt efter att försökt finlira mig ur ett trångt läge vid egen hörnflagga. Vi hade en hel del målchanser så vi kunde nog likagärna tryckt in en boll, men icke.

Vi spelade här en rankingmatch mot Waynesburg, de var så dåliga så att det inte ens var kul. Vi fick en utskällning efter matchen för att vi inte höll nollan trots att vi hade 5-0 i halvtid och bytte in hela andralaget. Men jag fick spela 90 min. 


Nästa match spelade vi borta mot Muskingum. Detta skedde förra helgen då det hade regnat i flera minuter, vilket utan undantag verkar resultera i översvämning. Vi fick dessutom gå på planen just efter det att tjejlaget hade spelat sin match, så det var en riktigt lervälling vi fick kriga mot. Pölar stora som jättestora vattenpölar bredde ut sig på planen likt vattenpölar på en fotbollsplan. Det blev också lite grisigt på planen där det mesta handlade om riskminimering där bak, och hoppas på att de där framme kunde skapa något. Jag hade en boll som räddades på mållinjen, men det gjorde inte så mycket eftersom Jeffy Graham lyckades trycka in sin första boll under sin två år långa collegekarriär.

Kul för honom, och för laget.

En riktigt, riktigt bra logga dessutom. Det ska de ha credd för. Det är en Makalung: http://sv.wikipedia.org/wiki/Maskalung Såklart.


Vi åkte sedan buss hem och stannade på Chipotle, ett burritoställe som alla jänkare är helt förälskade i. Jag är väl inte helt övertydag om dess glans, men vad vet jag, jag är ju bara Svensk (as I have been told).
Vår fjärde, och senaste match var så sent som igår, slog tillbaks Denison uppifrån Cleveland. En mycket bra match utav oss där vi vände ett 0-1 underläge i halvtid till 2-1 seger i övertid. Deras tränare var en utav Buds (vår tränare) före detta elever, så han ville verkligen vinna. För att motivera oss lite extra så kallar han ihop laget precis innan match:

"Grabbar, vi har inte vunnit mot den här skola på FEM hela år, nu är det dags! (alla blir mer taggade) Deras tränare är en utav mina förra elever! Han fixade ihop mig och min fru. (vi vrider lite på oss och utbyter blickar som säger "hur berör detta oss?") Ja han och hans fru har ju bröllopsdag idag! (nu börjar vi verkligen undra vart detta är på väg åt), och jag kan ju säga till er, (folk bara så smått tassa därifrån) JAG BRUKADE GÅ UT MED HANS FRU, HAHAHAHA! (alla tröttnar, går in på planen). Riktig skitlogga dessutom.


Övriga nyheter från skolan är att skolans Football-lag som är riktigt dunderdåliga fick stryck på nationell TV här om dagen när de mötte Rocky Mount. De fick stryk med 72-6 eller något liknande utav deras fjärdelag. Strongt!

Här om dagen så var vi på middag med The Internationall Club hos The Lions Club. Där fanns en massa gammla gubbar och gummor som gillade att äta fisk, och fisk åt vi så att det stod härliga till. Anton sa att det var som att vara tillbaks på gammla goa Öckerö. Vi fick träffa en mexikanska som går på skolan som jag inte hade sett innan, hon var möcke, möcke trevlig, och vi talade lite spanska. Om hon förstod mig eller inte vet jag ej, men hon nickade och log, så jag tror det till motsatsen år bevisad.

Jag och Max har tvättat med sköljmedeli en månad. Kläderna är inte vidare rena, men väldigt mjuka.

Jag sparkade i en stol barfota så att min lilltå började blöda. Det gjorde jätteont.
Ett speciellt grattis till Erik som lyckats bli OAC-player of the week, och gick om mig i lagets skytteliga. http://www2.wilmington.edu/news/Hammar-named-OAC-Player-of-the-Week.cfm
Tack för mig. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0