BW-pisk

Seger mot ett lag som varit rankat topp tio i landet, inga problem. Deras färger var brunt och gult, ohyggligt fult. Men Baldwin-Wallace är ju ett väldigt fint namn på en skola i alla fall.


De hade chans att få ihop 14 segrar för säsongen något som skulle vara nytt rekord för deras fotbollslag. Och det såg ut som att de kanske skulle kunna få spräcka rekordet när vilåg under med 0-1. Men det var innan skandinavierna tog tag i saker!

Norrbaggen Henka fixade 1-1 innan lille Maxi får in 2-1 med bara fyra minuter kvar. Då var det fest med tvålkrig i duschen. Amerikaner är inte mycket för att duscha däremot, ingen i tjejlaget duschar efter matcherna, och det var bara några få som vågade sig in i duschen med oss utlänningar. Om det sedan beror på att de är lite äckliga, eller för att det nog såg ut som slaget om Stalingrad vet jag inte. 

Men nog om det. 

Jag har i flera veckor haft ett stort problem. Jag producerar enorma mängder navelludd. Problemet har blivit så omfattande att Evan har lärt sig "Navelludd" eftersom jag utbrister det efter varje träning i omklädningsrummet. I ett led att få rätsida på detta bekymmer har jag nu snaggat nederdelen på magen. Jag återkommer för delge utfallet. 

Numer har jag ett telefonnummer som man kan ringa ifall man har för mycket pengar så att man inte vet vad man ska göra med all deg. 001 937 2188 135. Otroligt lätt att komma ihåg. USA:s landsnummer är givetvis 1, eftersom de är världens typ 50:e bästa land! År 937 blir ju Magdeburg blir huvudstad i Tysk-Romerska Riket. Sen är 21 Foppa, 88 Hitler och de tre första ojämna numren. Det är i alla fall så jag kommer ihåg det.

I och med att vi vann, var vi det enda laget från Wilmington som tog poäng (eller ens spräckte nollan) mot Baldwin-Wallace. Tjejlaget fick stryk med 2-0, Volleybolllaget 3-0 och footballslaget var så vänliga att de gav BW sin största seger sedan 1923 i och med 75-0. 0! Det är nästan en bedrift att inte kunna spräcka nollan på en hel footballsmatch. Footballslagets reserver avslutade denna storslagna Wilmingtonhelg med att förlora med 7-0. De lär vara bland de absolut sämsta i hela nationen. Vår position ser däremot allt bättre ut.



Nu har vi kvar Otterbein på tisdag och Heidelberg på lördag. Topp fyra gäller, då får man kvarsfinal på hemmaplan mot femman eller sexan. En seger är med andra ord vad som behövs för att vi behöver skrapa ihop. Det fixar vi förhoppningsvis direkt, eftersom det är seniorsnight på lördag, och våra seniors är inte bästa i...Wilmington. Det skall tydligen vara tradition att seniors får speltid, så vi får passa oss. 

Sååå, vad var mitt telefonnummer nu igen då?

Ett speciellt grattis till Anton som spelat 90 min i OAC efter skador och elände, vi får hoppas att det håller i sig. Och att Budda gått upp till level 20 och Adam är på god väg mot level 70 på Tibia också förstås. Stort grattis!


Jättekul enligt Anton. Jättefult enligt Martin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0