Chockuppdaterar

Just när man trodde att jag hade slutat bloggat så gör jag en chockuppdatering!

Här är det full fart, en massa björnar, vargar och lejon har rymt i närheten så risken att jag stryker medspås vara 60/40. http://www.dispatch.com/content/stories/local/2011/10/18/Wild-animals-loose-in-Muskingum-County.html
Som ifall inte det vore nog så har vi hemmammatch ikväll, det kommer ju vara som ett smörgåsbord för alla djuren, bara att ta för sig! 

Vi möter ett lag som är rankade 12:a i nationen, så det blir ju kul. Krigar vi lite så kan vi alldeles säkert sno några pinnar. Detta är samma lag som vann försäsongsturneringen vi hade i North Carolina, och resultatmässigt så matchade vi dem väl hyfsat. En ganska fin logga dessutom.


Annars går fotbollen bra, jag gör lite mål då och då, nu i senaste matchen fick jag till ett mål som innebar 2-2 i slutminuten, och tur var väl det med tanke på hur vi spelade den matchen. Riktigt risigt! Men seger blev det och det innebär att vi ligger fyra i tabellen. Topp sex är det som gäller för att gå till slutspel.  http://www.oac.org/MENsoccer.shtml

Innan dess spelade vi två matcher där vi vann den ena relativt komfortabelt med 2-0 mot Capital Crusaders

och fick pisk i den andrborta mot John Carroll Blue Streaks
,
som verkade vara en riktigt fin skola.


Den låg dock uppe i Cleveland, vilket är en resa på fyra timmar, och jag hade antagligen feber hela tiden så det var inte den roligaste matchen i karriären. De var ganska så bra, och är obesegrade i serien, men har inte mött så bra lag. 

Jag och Maria åkte till IKEA här om dagen, jag köpte en matta och en hylla. Det var precis som i Sverige, fast mindre. Och med fler amerikaner.



Titta så fint Max och jag har det. Men sladdarna kunde tydligen bränna ner skolan. Massa tjat tycker jag. 

Jag har nu efter två månader lyckats fixa min telefon, men får inte internetet att funka. Tar nog två månader till, minst.

Också rundar vi av med något lite roligare än den här bloggen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0